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ISO/IEC 20000-1:2011

Titel:
Information technology — Service management — Part 1: Service management system requirements

Beschreibung:

ISO/IEC 20000 ist die Standardisierungsnorm für ITIL (IT Infrastructure Library).

Die Norm besteht aus

  • ISO/IEC20000-1 – requirements
  • ISO/IEC20000-2 – code of practice.

“ISO/IEC 20000-1:2011 is a service management system (SMS) standard. It specifies requirements for the service provider to plan, establish, implement, operate, monitor, review, maintain and improve an SMS. The requirements include the design, transition, delivery and improvement of services to fulfil agreed service requirements.”

ISO 20000 beschreibt IT-Prozesse.

In der Service Delivery Group sind folgende Prozesse beschrieben:

  • Capacity Management
  • Service Continuity & Availability Management
  • Service Level Management
  • Service Reporting
  • Information Security Management
  • Budgeting & Accounting for Services.

Hier finden sich die für BCM und ITSCM relevanten Prozesse.

Zertifizierung:

Eine Zertifizierung nach ISO/IEC 20000-1:2011 ist möglich

Verweis:

ISO

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